Ruilen & retourneren

Retourneren
Een product mag alleen geretourneerd worden als het onbeschadigd is. Retour de producten daarnaast in ongeschonden, originele verpakking. 

Wil je een product retourneren? Dat kan heel eenvoudig door je retour aan te melden via Sendcloud. Dit kun je doen via dezelfde link als de track en trace code die je voor bezorging hebt ontvangen. Nadat wij het artikel retour hebben ontvangen wordt deze gecheckt. Als deze akkoord wordt bevonden voor retourname ontvang je binnen enkele werkdagen het bedrag op je rekening retour gestort (minus de verzend- en retourkosten). De verzendkosten voor een retourproduct zijn voor eigen rekening. Retouradres bij terugsturen: Omringwinkel Hoorn, Nieuwe Steen 36, 1625 HV Hoorn.

Een aantal producten mag niet geretourneerd worden, dit gaat om de hygiënische producten. Denk hierbij aan urinaals, toiletverhogers, matrasbescherming en incontinentiemateriaal.  

Retourkosten
Je kunt zelf beslissen bij welk postbedrijf je je pakket retourneert. Een indicatie van de kosten vind je bijvoorbeeld op www.dpd.com/nl/nl/versturen/tarieven/ of https://www.postnl.nl/tarieven/tarieven-pakketten/Pakket/NL/351g-2kg. Je kunt het product ook retour brengen in een van de Omringwinkels, dat kost je niets. 

Ruilen
Wil je een product ruilen? Dat kan op 2 manieren: 

  1. Volg het bovenstaande retourproces en bestel het artikel opnieuw. Je dient hiervoor wel opnieuw te betalen. 
  2. Of bezoek de Omringwinkel Hoorn. Onze medewerkers kunnen je verder helpen.