Veelgestelde vragen

Heb je een vraag over de Omringwinkel, Omring of de Omringpas? Wij helpen je graag. Staat je vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op. 

1: Omringwinkel

  • Kan ik mijn bestelling ook ophalen in de Omringwinkel?
    Ja, dat kan in de Omringwinkel Hoorn. Kies bij de opties voor levering voor ‘ophalen in Omringwinkel’.
      
  • Waar vind ik de openingstijden en contactgegevens van de Omringwinkels?
    De openingstijden en contactgegevens kun je hier terugvinden of onder het kopje ‘contact’ op deze website.

  • Hoe kan ik (gratis) hulpmiddelen huren?
    Als Omringpashouder profiteer je van gratis huurdagen. In het geval van krukken is dat 42 dagen (6 weken). Daarna wordt het huurbedrag € 0,60 per dag. Een rollator kun je 28 dagen gratis huren (4 weken) en daarna wordt het huurbedrag € 1,- per dag. We rekenen voor al onze huurproducten een borg. De borg bedraagt voor krukken/looprek/eiffel € 15,- en voor een rollator/rolstoel € 50,-. Na afloop van de huurperiode verrekenen wij het openstaande huurbedrag met de borg.

  • Waar kan ik zien welke hulpmiddelen vergoed worden door mijn zorgverzekering?
    De overheid bepaalt wat er in het basispakket zit. Het basispakket dekt de kosten voor de zorg van bijvoorbeeld huisarts, ziekenhuis, psychiater of apotheek. Voor de inhoud van het basispakket zorgverzekering 2021 kun je op de site van de overheid terecht, via deze link

2: Verzenden & bezorgen

  • Wat zijn de kosten voor verzending?
    Voor Omringpashouders is de verzending altijd gratis. Voor pakketpost betaal je € 4,25. Bij bestellingen vanaf € 50,- is de verzending gratis. Haal je je pakketje op in de Omringwinkel? Dan is het gratis. Retourkosten zijn altijd voor eigen rekening, ongeacht bedrag van de bestelling.

  • Wat is de levertijd van een artikel?
    Een artikel dat voor 12 uur besteld is, wordt op dezelfde werkdag nog verzonden. Het pakket is dan binnen drie werkdagen bij jou thuis. Als het pakket niet voorradig is duurt het maximaal zeven werkdagen. Problemen met de levering of na 7 werkdagen nog niets ontvangen? Neem dan contact met ons op via onze contactpagina.

  • Ik heb geen order-/ betaalbevestiging gehad. Wat moet ik nu doen?
    Het kan even duren voor je een bevestiging hebt ontvangen. Om er zeker van te zijn dat je bestelling goed is doorgekomen, kun je ook kijken in ‘mijn klantaccount’.

    Voor je contact met ons opneemt is het goed om even te kijken in het postvak ‘ongewenste e-mail’ of ‘spam’. Als de bevestiging niet in deze mailbox terecht gekomen is, neem dan contact op via de contactpagina. Onze medewerkers pakken jouw melding binnen 3 werkdagen op.

  • Ik heb een foutmelding gekregen tijdens mijn betaling. Wat moet ik nu doen?
    Je kunt hier een melding van maken bij onze Omringwinkel via: webshop@omring.nl of via de contactpagina. Vermeld hierbij je NAW gegevens en eventueel je Omringpasnummer.

  • Ik heb mijn bestelling nog niet ontvangen. Wat moet ik nu doen?
    Een artikel dat voor 12 uur besteld is, wordt op dezelfde werkdag nog verzonden. Heb je na 7 werkdagen nog geen pakketje van ons ontvangen? Neem dan contact op met Omringwinkel Hoorn via de contactpagina. In je mailbox krijg je een track en trace code na betaling. Graag dit nummer meesturen, dan kunnen wij kijken wat er mis is gegaan.

  • Kan ik mijn bestelling laten bezorgen op een ander adres?
    Ja, dat kan! Tijdens het afrekenproces krijg je de optie om de producten op een ander afleveradres te laten bezorgen. 

  • Mijn bestelling is niet compleet/ beschadigd. Wat moet ik nu doen?
    Neem contact op met de Omringwinkel Hoorn, via webshop@omring.nl. Onder vermelding van je ordernummer en beschrijving wat er mis is aan het product. Als het mogelijk is graag een foto bijvoegen. Wij komen dan z.s.m. bij je terug met een oplossing.

  • Kan ik de status van mijn bestelling volgen?
    Ja, dat kan! Als je pakket verzonden is krijg je een track & trace code per mail toegestuurd. Via deze code kun je het artikel volgen op de website van het postbedrijf. 

3: Retourneren

  • Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?
    Wil je een product retourneren? Dat kan heel eenvoudig door je retour aan te melden via Sendcloud. Dit kun je doen via dezelfde link als de track en trace code die je voor bezorging hebt ontvangen. Nadat wij het artikel retour hebben ontvangen wordt deze gecheckt. Als deze akkoord wordt bevonden voor retourname ontvang je binnen enkele werkdagen het bedrag op je rekening retour gestort (minus de verzend- en retourkosten). De verzendkosten voor een retourproduct zijn voor eigen rekening. Retouradres bij terugsturen: Omringwinkel Hoorn, Nieuwe Steen 36, 1625 HV Hoorn.

  • Mag ik alle producten retourneren?
    Een product mag alleen geretourneerd worden als het onbeschadigd is. Retour de producten daarnaast in ongeschonden, originele verpakking.

    Een aantal producten mag niet geretourneerd worden, dit gaat om de hygiënische producten. Denk hierbij aan urinaals, toiletverhogers, matrasbescherming en incontinentiemateriaal. 

  • Wat zijn de kosten voor retourneren?
    Je kunt zelf beslissen bij welk postbedrijf je je pakket retourneert. Een indicatie van de kosten vind je bijvoorbeeld op www.dpd.com/nl/nl/versturen/tarieven/ of https://www.postnl.nl/tarieven/tarieven-pakketten/Pakket/NL/351g-2kg

  • Hoe lang duurt het voor ik mijn geld teruggestort krijg?
    Zodra wij de retourzending ontvangen hebben zullen wij het geld binnen 10 werkdagen terugstorten op je rekening.

  • Wat is de maximale retourtermijn?
    Alle artikelen zijn binnen 14 dagen na ontvangst zonder meer voor eigen kosten te retourneren. Bij problemen kun je contact opnemen via de contactpagina.

4: Contact met Omring

  • Ik heb een vraag over zorg thuis, wonen met zorg of een andere zorgvraag. Waar kan ik deze vragen stellen?
    Je kunt telefonisch contact opnemen met onze klantenservice via 088 – 206 89 10. Onze medewerkers staan 24 uur per dag, 7 dagen per week klaar om jouw vragen te beantwoorden. Liever contact opnemen per mail? Dat kan door te mailen naar service@omring.nl of stel je vraag via de live chat op www.omring.nl. 

5: Omringpas

  • -Hoe schaf ik een Omringpas aan?
    Je kunt op verschillende manieren een Omringpas aanschaffen. Online kun je dit doen via omring.nl/omringpas. Schaf je liever telefonisch een Omringpas aan? Neem dan contact op met onze klantenservice via 088 206 79 99 of via de live chat op www.omring.nl. De pas is ook aan te schaffen bij een van onze vijf fysieke Omringwinkels. 

  • Hoe verzilver ik de 10% pashouders korting in de Omringwinkel?
    De 10% korting kun je gebruiken in onze webwinkel en in al onze fysieke winkels. In onze webwinkel kun je dit heel eenvoudig regelen door bij het aanmaken van een klantaccount je Omringpasnummer in te voeren. Vanaf dat moment wordt de 10% korting automatisch verwerkt tijdens het afrekenproces.  

  • Is de korting geldig op het gehele assortiment?
    Ja, de 10% korting die je ontvangt met de Omringpas is te gebruiken voor het hele assortiment, zowel in de fysieke winkel als online. De korting is niet geldig in combinatie met andere acties. 

  •  Wat moet ik doen als ik mijn Omringpas(nummer) kwijt ben?
    Als je je Omringpas(nummer) kwijt bent, kun je het beste contact opnemen met onze klantenservice. Te bereiken via: omringpas@omring.nl of telefonisch op 088 206 79 99. 

  • Waar kan ik een rijbewijskeuring aanvragen?
    Meer informatie over het aanvragen van een rijbewijskeuring vind je hier. Als je de rijbewijskeuring met je Omringpas afneemt ontvang je een leuke korting. Benieuwd naar al onze voordeelregelingen? Klik dan hier.

  • Ik heb geen Omringpas, maar een ander familielid wel. Kan ik dan ook korting ontvangen?
    Ja, dat kan! De Omringpas is geldig voor het hele gezin, mits ze woonachtig zijn op hetzelfde adres. Kinderen in hetzelfde huishouden, maar ouder dan 30 jaar moeten, om de zorgverzekeringskorting te ontvangen, een eigen lidmaatschap aanvragen. 

Niet gevonden wat je zocht?

Staat je vraag er niet bij? Dan kun je contact opnemen met de klantenservice. 

  • Omring klantenservice

Wij zijn 24 uur per dag, 7 dagen per week telefonisch te bereiken op 088 - 206 89 10, door een mail te sturen naar service@omring.nl of stel je vraag via de live chat op www.omring.nl.

  • Omringwinkel klantenservice

Wij zijn bereikbaar op werkdagen tussen 09:00 en 17:00. Je kunt je vraag stellen via de contactpagina.